Ήταν τέλη ‘80s, συγκεκριμένα το 1987, όταν ο εμπνευστής του Heat Fm, Στέλιος Λαμπρόπουλος, μόλις είχε επιστρέψει από ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Γαλλία, και οραματίστηκε έναν ραδιοφωνικό σταθμό στη Λάρισα, εφάμιλλο του γαλλικού ραδιοφωνικού σταθμού, από τον οποίο είχε μαγευτεί στο εν λόγω ταξίδι: ροή, φωνές, μουσικό πρόγραμμα, εναλλαγή τραγουδιών… «Εμείς τι κάνουμε στη Λάρισα;», σκέφτηκε…Αυτή η σκέψη και το κοινό όραμα με άλλους τρεις Λαρισαίους -Βασίλης Βάιλας, Έφη Λαμπροπούλου (σύζυγος), Πέλλος Μαργαρίτης- ήταν αρκετά για «να δώσουν ζωή» στον πρώτο, μη κρατικό ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης, με αρχικό  όνομα, «Ράδιο Σανγκάη».

Βέβαια, τις πρώτες 59 μέρες του «Ράδιο Σανγκάη», θα τις χαρακτηρίζαμε μάλλον πολυτάραχες, δεδομένου του «ερμαφρόδιτου» ραδιοφωνικού καθεστώτος της εποχής: Στην Ελλάδα, αν και το ραδιόφωνο εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1920, και ο πρώτος επίσημος ραδιοφωνικός φορέας εμφανίστηκε το 1938, για πολλά χρόνια, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ήταν αποκλειστικά κρατικοί. Η απελευθέρωση του ελληνικού ραδιοφώνου άρχισε σταδιακά από το 1974, ενώ έτος-σταθμός για την ελληνική ιδιωτική ραδιοφωνία ήταν το 1987, όταν οι ιδιωτικοί -πειρατικοί-σταθμοί άρχισαν να αυξάνονται, καταγράφοντας ωστόσο, καλές ακροαματικότητες. Ηγετική φυσιογνωμία της κίνησης για την Ελεύθερη Ραδιοφωνία, ήταν ο Ρούσσος Κούνδουρος.

Εντός αυτού του ρευστού καθεστώτος, ο Στέλιος Λαμπρόπουλος αθωώθηκε από το Δικαστήριο λόγω αμφιβολιών, όταν το «Ράδιο Σανγκάη» έπειτα από 59 μέρες επιτυχημένης πορείας στην πόλη της Λάρισας σταμάτησε να εκπέμπει, ως παράνομος σταθμός. Ο ίδιος, ως ιδιοκτήτης και του ιστορικού δισκάδικου «Division» στη Λάρισα, μας μεταφέρει ότι την ώρα της σύλληψης ακόμη και ο αστυνομικός που είχε έρθει να τον συλλάβει, στη θέα κάποιων εξαιρετικά σπάνιων δίσκων γοητεύτηκε ιδιαίτερα, και ακολούθησε μεταξύ τους η εξής στιχομυθία :

«Σ. Λ.: Ακούτε μουσική;

Α.: Ναι είμαι λάτρης», κρατώντας στα χέρια του έναν δίσκο του Ινδού μουσικού,  συνθέτη και  δεξιοτέχνη του σιτάρ, Ραβί Σανκάρ. Στη συνέχεια ρώτησε τον Σ.Λ.: «Παίζετε στον σταθμό και τέτοια μουσική;»

«Σ.Λ.: Ναι φυσικά. Τον θέλετε τον δίσκο;», και κάπως έτσι ο δίσκος του Ραβί Σανκάρ πέρασε στα χέρια του αστυνομικού…

Ωστόσο, η  σύντομη αυτή πορεία, δεν έμελλε να είναι η αρχή του τέλους, αλλά η αρχή μιας μεγάλης ραδιοφωνικής επιτυχίας για τα δεδομένα της πόλης!  Μετά τη λήξη της περιπέτειας, όταν ο ραδιοφωνικός σταθμός επίσημα πια, πήρε την άδεια λειτουργίας, η ίδια ομάδα που οραματίστηκε έναν ραδιοφωνικό σταθμό στη Λάρισα με βάση το γαλλικό πρότυπο, προχώρησε στην εφαρμογή του. Κάπως έτσι «γεννήθηκε» ο «Heat Fm» το όνομα του οποίου ήταν ιδέα, ενός Ελληνογάλλου Dj.

«Ποιο πιστεύετε ότι ήταν το βασικό χαρακτηριστικό που απογείωσε τον σταθμό;», ρωτήσαμε τον κ. Λαμπρόπουλο.

« Νομίζω ότι δύο ήταν τα βασικά στοιχεία που οδήγησαν σε αυτήν τη μεγάλη επιτυχία του σταθμού, με δεδομένη βέβαια και τη χρονική συγκυρία η οποία ευνοούσε την ανάπτυξη του ραδιοφώνου.Πρώτον, ότι από την πρώτη στιγμή, όλοι μας λειτουργήσαμε ως παρέα…Το κλίμα ήταν άκρως παρεΐστικο! Όποιος ερχόταν στον σταθμό για να ενταχθεί στην ομάδα, ουσιαστικά γινόταν μέλος της παρέας του Heat Fm. Δεύτερος κύριος λόγος ήταν ο αυθορμητισμός των παρουσιαστών και η ελευθερία κινήσεων και λόγου…Δεν υπήρχε εκπομπή στημένη, ή παρουσιαστής χωρίς πρωτοβουλίες….Ο σταθμός λειτουργούσε με «moto» : θέλουμε πρωτοβουλίες και καινοτόμες ιδέες! Αυτό λάτρεψε ο κόσμος, σε συνδυασμό με την απόλυτη εξωστρέφεια του σταθμού. Όποιος ήθελε μπορούσε ανά πάσα στιγμή να πάρει τηλέφωνο και να έρθει στον σταθμό. Ο κόσμος μπορούσε να έχει επικοινωνία με όποιο πρόσωπο του σταθμού ήθελε…»

Συνοψίζοντας λοιπόν τους λόγους της επιτυχίας του σταθμού, αυτοί αναμφίβολα περιλαμβάνουν το άνοιγμα της ελληνικής ραδιοφωνίας που ευνόησε την ανάπτυξη των ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών και η οποία συνοδεύτηκε από την παρακμή του κρατικού ραδιοφώνου,  οι τότε νέοι δημοσιογράφοι της πόλης και νέοι άνθρωποι, οι οποίοι αποτέλεσαν το ραδιοφωνικό δυναμικό του σταθμού, γνωρίζοντας πολύ μεγάλη αποδοχή από το κοινό της Λάρισας, οι καινοτόμες ιδέες οι οποίες τροφοδοτούσαν τη συμμετοχή του κόσμου: παιχνίδια, διαγωνισμοί, τηλεφωνική επικοινωνία με Λαρισαίους και Λαρισαίες…

«Για να φανταστείτε το μέγεθος της ακροαματικότητας του σταθμού και της συμμετοχής του κόσμου θα σας περιγράψω ένα γεγονός κατά τη διάρκεια του πρώτου καιρού λειτουργίας του σταθμού…Σε ένα παιχνίδι που είχαμε ορίσει για το κοινό, ήταν τόσο μεγάλος ο όγκος των κλήσεων στη μία τηλεφωνική γραμμή που διέθετε ο σταθμός, ώστε να μην αντέχει η γραμμή του ΟΤΕ τον μεγάλο όγκο των κλήσεων. Ως συνέπεια, ένας υπάλληλος του ΟΤΕ βγήκε στον αέρα και είπε ότι κόβει τη γραμμή προσωρινά, διότι το τηλεφωνικό κέντρο δεν σηκώνει άλλες κλήσεις

«Μπορείτε να μας πείτε κάποια από τα πρόσωπα που πέρασαν από τον Heat Fm, στα ‘90s ως δημοσιογράφοι, ηχολήπτες, παρουσιαστές;»

«Είναι πολλοί με μεγάλη πορεία πια ο καθένας, και οι περισσότεροι συνεχίζουν και σήμερα… Θα αναφέρω κάποιους, οι οποίοι συνεργάστηκαν για μεγάλο διάστημα με τον «Heat Fm»: ο Βάιλας Βασίλης, ο Γιουρμετάκης Ανδρέας, η Καρυδάκη Κωνσταντίνα, η Λαμπροπούλου Έφη, η Μπασδρά  Στέλλα, ο Πέλλος Μαργαρίτης,  η Περβανίδου Μαρία, ο Τραγούδας Αχιλλέας, ο Τράντας Γιώργος, ο Σιούλας Γιάννης, ο Νίκος Χαϊδάς, οι αθλητικογράφοι Δημήτρης Μπετχαβές (με τον Μπίνα Τάκη) και ο Σπύρος Κανέλλος. Ως ηχολήπτες εργάστηκαν πολλοί από τους σημερινούς διάσημους djs της πόλης: ο Μηνάς Βασίλης, ο Μπαγινέτας Δημήτρης, ο Μπέλος Βασίλης… Ξεκινήσαμε ως μια παρέα και ο κάθε ένας δημιούργησε τη δική του πορεία… Σκεφτείτε ότι ο Νίκος ο Χαϊδάς όταν ξεκίνησε τις βραδινές εκπομπές στον Heat FM, άκουγε μόνο “heavy metal” και επειδή έπρεπε να παίζει και ελληνική μουσική έπαιζε μόνο Γιώργο Νταλάρα…Σταδιακά όμως πήρε συνέντευξη σχεδόν από όλους τους Έλληνες τραγουδιστές στο Heat FM».

Αυτή η «μαγική» για την πόλη ραδιοφωνική εποχή, κράτησε περίπου 10 χρόνια: 1987-1998. Σε αυτό το διάστημα, ο Heat Fm άλλαξε τρεις στέγες, τις δύο εκ των οποίων σχεδίασε και υλοποίησε ο αρχιτέκτονας Τσαδήμας Δημήτρης… Η τελευταία μάλιστα, η οποία βρισκόταν στον τελευταίο όροφο, του τότε πολυκαταστήματος «ΑΦΟΙ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΙ», στο κέντρο της πόλης, ήταν ένα «υπερθέαμα» ως εργασιακός χώρος ραδιοφωνικού σταθμού, εκείνη την εποχή. Σε όλους αυτούς τους χώρους, πλήθος κόσμου -Λαρισαίοι και μη, επώνυμοι και μη- πέρασε ώρες ατελείωτες, με γέλια, συζητήσεις, διασκέδαση, προβληματισμούς, παρασύροντας όλη την πόλη στους παλμούς του Heat FM.

Δείτε φωτογραφίες:

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Δημηνίκου / Πληροφορίες, φωτογραφίες: Στέλιος Λαμπρόπουλος

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις

Περισσότερα Εδω