Ο Τάσος Νούσιας, ο Στεφανής Σταματάκης από την επιτυχημένη σειρά του Alpha, Σασμός, αποτελεί έναν από τους πιο ταλαντούχος ηθοποιούς της χώρας μας με μια μακρά πορεία σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση καταφέρνει να εμπνέει τον θαυμασμό και τον σεβασμό όσων των παρακολουθούν.
Αρρενωπός, με βλέμμα βαθύ και διαπεραστικό, μπάσα φωνή που αποτυπώνεται στο μυαλό, και ένα μοναδικό ταλέντο.
Δηλώνει γέννημα – θρέμμα Γιαννιώτης, είναι υπερήφανος για την ηπειρωτική καταγωγή του και μόνο όμορα πράγματα έχει να θυμάται από τα παιδικά του χρόνια.
“Έζησα μέχρι τα 18 μου χρόνια και έχω πολλές όμορφες παιδικές μνήμες. Τότε ήταν μια πόλη που ο κόσμος «αλώνιζε». Εμείς σαν παιδιά την γυρνoύσαμε από άκρη σ’ άκρη. Κάναμε χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια μας χωρίς καμία ανησυχία αφού εκεί η ελευθερία ήταν 24ωρη. Όλο και κάποια μάνα ή γιαγιά θα έβγαινε τα μεσάνυχτα να μας μαζέψει.
Το μόνο που μπορούσε να μας συμβεί ήταν να τσακωθούμε, να χτυπήσουμε, να γυρίσουμε ματωμένοι και να φάμε και ξύλο από πάνω γιατί πέσαμε με το ποδήλατο ή πλακωθήκαμε. Ήμασταν 8χρονα-10χρονα αλλά τα βγάζαμε πέρα μόνοι μας. Εκεί χτίσαμε τις προσωπικότητες μας γιατί δεν υπήρχε το «καπέλωμα» του μεγάλου με την έννοια της επιστασίας που φρενάρει ένα παιδί που προσπαθεί να βρει τα όρια του σε σχέση με τον εαυτό του, τον διπλανό του ή τον συμπαίκτη του. Παίζοντας μέσα στην ελευθερία μας μαθαίναμε πως να αντιδράμε στα «δύσκολα» για να ανταπεξέλθουμε και να σταθούμε στα πόδια μας. Αυτή η ελευθερία στις ημέρες μας δυστυχώς έχει πια χαθεί” είχε δηλώσει πριν από έναν περίπου χρόνο στο ethnos.
Από παιδάκι συμμετείχε στις παραστάσεις του σχολείου του και όταν το έκανε αυτό καταλάβαινε ότι αυτό ήταν κάτι που του άρεσε.
Για μερικά χρόνια όμως το άφησε πίσω του όλο αυτό μέχρι τη στιγμή που λίγο πριν τελειώσει το σχολείο έπρεπε να αποφασίσει με τι θέλει να ασχοληθεί. Όντας πρωταθλητής και μέλος της εθνικής ομάδας στίβου, σκεφτόταν να μπει στη Γυμναστική Ακαδημία. Η δεύτερη σκέψη του ήταν να ασχοληθεί με την βιομηχανική παραγωγή, μιας και ως μαθητής του τεχνικού Λυκείου είχε πάρει το σχετικό πτυχίο.
Στην τρίτη Λυκείου όμως, έμαθε από την – επίσης ηθοποιό- Θεοδώρα Τζήμου για ένα θεατρικό εργαστήρι. Πήγε, και αφού προετοιμάστηκε για τις δραματικές σχολές, κατάφερε να μπει στο Κρατικό θέατρο.
Ο αθλητισμός άλλωστε είχε μπει ήδη σε δεύτερη μοίρα λόγω ενός τραυματισμού του.
“Είχα αφήσει τον αθλητισμό –λόγω ενός μεγάλου τραυματισμού στην επιγονατίδα που με κράτησε απ΄έξω την χρονιά που ήταν να μπω στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Ήταν μια απογοήτευση. Μπορεί αν δεν είχε συμβεί αυτό να μην έδινα ποτέ για θέατρο. Κι αφού πέρασα πια το ακολούθησα” εξομολογήθηκε πριν από κάποιους μήνες στο bovary.
Ο Τάσος Νούσιας θα παραδεχτεί ότι υπήρξε άγριο νιάτο και πλέον κάνει τον σταυρό του που παρότι ζούσε στα άκρα κατάφερε να μην τραυματιστεί ποτέ πολύ σοβαρά.
“Συνέχεια κάπου μπλεκόμουν –μηχανάκια κατά κόρον, πειραγμένα. Ηταν τότε που από κόντρες χάθηκαν άνθρωποι. ΄Ήμασταν ξαπλωμένοι στην σέλα και τέρμα τα γκάζια. Κινδύνεψα πολλές φορές. Πέρασα καταστάσεις που μετά έκανες τον σταυρό σου, σαν να τις προσπέρασες. Οχι, μυαλό δεν βάζεις τότε, ζεις για την αδρεναλίνη. Δεν υπήρχε δεύτερη σκέψη. Είχαμε τρακάρει, είχαμε χτυπήσει αλλά όχι τόσο σοβαρά σε κατάσταση κώματος. Τώρα έχω μηχανή και είμαι πια πολύ προσεκτικός. Βλέπω τους πιτσιρικάδες και λέω πώ πώ” δήλωσε στην ίδια συνέντευξη.
Ο πατέρας του, που σήμερα δε βρίσκεται στη ζωή ήταν λογιστής, η μητέρα του φιλόλογος και ήταν και εκείνη που τον επηρέασε καθώς φρόντιζε να επισκέπτονται συχνά αρχαιολογικούς χώρους.
Για τον ηθοποιό, το σχολείο πλήττεται από ένα μεγάλο έλλειμα στην παιδεία και αυτό είναι κάτι που τον βοήθησε να το συνειδητοποιήσει η κόρη του. “Αντί να εμφυσήσεις στο παιδί την αγάπη για τον τόπο του, την μνήμη, την ιστορία, την παράδοση αλλά και για τις ικανότητές του, το εγκλωβίζεις σε μια ύλη που μπορεί να μην του φανεί χρήσιμη και ποτέ. Με θεωρητικές κατευθύνσεις χωρίς να του ανοίγεις το μυαλό. Ενώ έχουμε τέτοια παράδοση φωτεινών ανθρώπων που δημιούργησαν μέσα από την παρατήρηση” ανέφερε στο bovary.
Μετά το σχολείο πήγε στη Θεσσαλονίκη όπου έζησε για τρία χρόνια, τα τρία χρόνια σπουδών του στο Κρατικό Θέατρο. Τα δυο πρώτα χρόνια βρισκόταν σε τεράστια κόντρα με τη σχολή. Ο λόγος όπως θα πει ο ίδιος ήταν το ότι εκείνος προερχόταν από ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον και δε μπορούσε ακόμα να αντιληφθεί τους καλούς και κακούς μαθητές, τους ευνοημένους από τους μη. Η σχολή όμως αργότερα κατάλαβε ότι αποτελούσε μια μικρογραφία του μετέπειτα χώρου ενός χώρου βυθισμένου στην αναξιοκρατία και την ευνοιοκρατία.
Στο τρίτο έτος της σχολής του τα πράγματα ισορρόπησαν ενώ λίγο πριν τελειώσει τη σχολή του ήρθε στην Αθήνα αφού κατάφερε αμέσως να βρει τον δρόμο του και να συνεργαστεί με τον σπουδαίο θεατράνθρωπο Γιώργο Μιχαηλίδη.
Τη σεζόν 1994-95 θα πάρει τον πρώτο του πρωταγωνιστικό ρόλο σε τηλεοπτική σειρά. Τα επόμενα τρία χρόνια συμμετείχε και αρκετές σειρές αλλά και ταινίες ενώ το θέατρο ήρθε λίγο πιο μετά στη ζωή του.
Για πολλούς ο Τάσος Νούσιας είναι ένας άνθρωπος σοβαρός και “βαρύς”. Στην άποψη αυτή ίσως να έχει συντελέσει και το γεγονός πως δεν παίζει συχνά σε κωμωδίες. Στην πραγματικότητα όμως είναι μεγάλο πειραχτήρι.
Η σκηνοθέτης και συγγραφέας Marlene Kaminsky είναι η σύντροφός του και παρότι είναι μαζί 15 χρόνια και έχουν αποκτήσει μια κόρη, έχουν επιλέξει να μην παντρευτούν. Θέλουν να αφήσουν όπως λέει ένα πάρτι για το τέλος, ένα ανοιχτό ραντεβού που δεν ξέρουν πότε και πως θα γίνει. Ωστόσο παρότι ανήκουν στον ίδιο χώρο, η ζωή τους δεν είναι μόνο η δουλειά. Για τον Τάσο Νούσια είναι σημαντικό να κάνει πράγματα έξω από τη δουλειά.
Μιλώντας στο bovary για την σύντροφό του παραδέχτηκε πως πρόκειται για τη “γυναίκα της ζωής του”.
“Η κόρη μου είναι προϊόν έρωτα και η γυναίκα μου είναι συνθήκη έρωτα. Και παλαιότερα, πριν την γνωρίσω, έζησα πολύ μεγάλες στιγμές. Είμαστε γύρω στα 14-15 χρόνια μαζί. Άνδρας χωρίς παρελθόν δεν υπάρχει αρκεί να έχει και μέλλον. Ναι, είμαι και άνδρας με πάθη. Δεν είναι κάτι που αλλάζει αυτό. Μπορεί να κοιμάται κατά περιόδους ή να μετατοπίζεται, αλλά νομίζω ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν να παλέψουν μ΄ αυτό, να παλέψουν ή να το απολαύσουν. Θετικό ή αρνητικό, δεν ξέρεις που σε οδηγεί αυτό το άλογο πάθος. Κάτι σαν την βαρύτητα… Γιατί η Μαρλέν είναι η γυναίκα της ζωής μου; Δύο είναι τα κομμάτια. Το ένα είναι η απόλυτη σύνδεση, κοινώς χημεία –χάνεται σχεδόν η διάσταση του χρόνου. Και το άλλο που είναι πολύ επιτακτικό είναι η αναπαραγωγή. Ο έρωτας ζητάει να αναπαραχθεί γι΄ αυτό και γίνεται τόσο άλογος. Γίνεσαι ατρόμητος. Ο έρωτας σε οδηγεί σε μια τόλμη φοβερή, δεν επιζεί τίποτε άλλο γύρω.
Δεν έχουμε παντρευτεί. Γιατί; Απλώς δεν το κάναμε. Αφήσαμε ένα πάρτι για το τέλος. Δεν ξέρουμε πότε θα το κάνουμε. Έχουμε ένα ανοιχτό ραντεβού. Γιατί να μην έρθει στο τέλος ο γάμος και να κλείσεις έτσι με έναν άνθρωπο που πέρασες μαζί του όλη σου την ζωή. Και να παντρευτείς 80-90 ετών και να πεις τότε ότι “τα καταφέραμε””.
Για τον Τάσο Νούσια μια υγιής σχέση χρειάζεται τρία πράγματα: τον έρωτα, τον θαυμασμό και τον σεβασμό και εκείνος με την σύντροφό του έχουν φροντίσει παρά τις κατά καιρούς δυσκολίες να κρατάνε αυτά τα συστατικά αναλλοίωτα.
Όσο για την κόρη του που βρίσκεται στην εφηβεία, η σχέση τους είναι δύσκολη και ταυτόχρονα υπέροχη.
“Με την κόρη μου η σχέση είναι και δύσκολη και υπέροχη και μαγική και πολλά ακόμα, είναι όλα. Βρίσκεται στα πρώτα στάδια της εφηβείας και αρχίζουν οι κόντρες. Αν και ο μπαμπάς με την κόρη είναι σε άλλη συνθήκη από εκείνη με την μητέρα της. Έχει τον τρόπο να με τουμπάρει αλλά δεν είναι και όλα μέλι-γάλα” είχε εξομολογηθεί.
Ο Τάσος Νούσιας πρωταγωνίστησε πριν από 10 μήνες στο video clip της Δέσποινας Βανδή, για το τραγούδι “Ένα Τσιγάρο διαδρομή”
Ο Τάσος Νούσιας έχει κλέψει τις εντυπώσεις στον Σασμό.
Ο Νουσιας θα είναι ένα ολόκληρο mood στην σειρά έτσι από μόνος του. #Sasmos pic.twitter.com/fHbeQgqu3m
— evangelia (@evangeliaxo) September 6, 2021
Ο Νουσιας που ξέρουμε και εμπιστευόμαστε #sasmos
— Marievi (@marievi_lkgr) September 13, 2021
Ο Στεφανής ο ρόλος που υποδύεται, είναι ένας άνθρωπος που σε αντίθεση με τον Τάσο Νούσια έχει μια αδύναμη προσωπικότητα, που δημιουργεί χρέη, εξωσυζυγικές σχέσεις και φέρεται απότομα στη γυναίκα του. Παρ’ όλα αυτά δεν είναι κακός πατέρας και συχνά μετανιώνει για το κακό του φέρσιμο στη σύζυγό του.