Συγγνώμη από Καθολικούς και άλλους Χριστιανούς που τυχόν προσβλήθηκαν από την παρωδία του διάσημου έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι “Μυστικός Δείπνος”, ζήτησαν οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 στο Παρίσι.
Το σκετς περιελάμβανε 18 ερμηνευτές που πόζαραν πίσω από ένα μακρύ τραπέζι με παρόμοιο τρόπο όπως απεικονίζονται ο Ιησούς και οι 12 απόστολοί του στον πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ανάμεσα στους ερμηνευτές ήταν, drag queens, ένα τρανσέξουαλ μοντέλο και ένας γυμνός τραγουδιστής, που υποδυόταν τον θεό Διόνυσο, γεγονός που προκάλεσε την καταδίκη της Καθολικής Εκκλησίας.
«Σαφώς δεν υπήρξε καμία πρόθεση να δείξουμε ασέβεια απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκευτική ομάδα. Η τελετή έναρξης επιχείρησε να γιορτάσει την ανοχή εντός της κοινότητας. Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αυτή η φιλοδοξία. Λυπούμαστε πολύ αν τυχόν ο κόσμος προσβλήθηκε», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η εκπρόσωπος της διοργάνωσης Παρίσι 2024 Αν Ντεσάμπ.
«Δεν ήθελα να κοροϊδέψω ή να σοκάρω»
Απ’ την μεριά του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Τελετής έναρξης, Τομά Ζολί απάντησε στο πλήθος αρνητικών σχολίων που προκάλεσαν στιγμές του event.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο 42χρονος σκηνοθέτης μίλησε για όσους έκαναν λόγο – μεταξύ άλλων – για χλευασμό του Χριστιανισμού, καθώς και για τη συμμετοχή drag queens στο άνω των τεσσάρων ωρών σόου, λέγοντας πως δεν είχε πρόθεση να προσβάλλει κανέναν.
«Αυτό που ήθελα, ήταν να πω ότι είμαστε ένα τεράστιο “εμείς”», ανέφερε, προσθέτοντας: «Στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, όπως θέλουμε, με όποιον θέλουμε, στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να πιστεύουμε και να μην πιστεύουμε. Στη Γαλλία, έχουμε πολλά δικαιώματα».
Ο Ζολί υπερασπίστηκε την παράστασή του μπροστά στο πλήθος αντιδράσεων, λέγοντας πως η πρόθεσή του δεν ήταν «να είναι ανατρεπτική, να κοροϊδέψει ή να σοκάρει» αλλά, μάλλον, να «αποτυπώσω τη Γαλλία σε όλη της την ποικιλομορφία».
Επιπλέον, ο σκηνοθέτης σημείωσε πως το θέαμα που παρουσίασε – για το οποίο δούλευε μαζί με τους συνεργάτες του για περίπου δύο χρόνια – προώθησε «τις δημοκρατικές ιδέες της συμπερίληψης ένταξης, της καλοσύνης, της γενναιοδωρίας και της αλληλεγγύης». «Ήθελα να στείλω ένα μήνυμα αγάπης, ένταξης, δεν επιθυμούσα να διχάσω. Την εχθρότητα και το μίσος τα γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία γιατί ήμουν θύμα παρενόχλησης. Πάντα ήθελα να καταπολεμήσω αυτήν την εχθρότητα μέσω του θεάτρου, που τιμά τη μοναδικότητα του καθενός».