Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε στον καλλιτεχνικό κόσμο της Αθήνας η νέα ατομική έκθεση «Ντυμένα γυμνά» του Λαρισαίου εικαστικού Μίλτου Παπαστεργίου σε επιμέλεια Λουϊζας Καραπιδάκη που εγκαινιάστηκε στην CONTEMPORARY ATHENS FINE ART GALLERY το βράδυ της Πέμπτης 26 Σεπτεμβρίου.
«Τα σώματα του Παπαστεργίου επιθυμούνται και επιθυμούν· ελεύθερα και απόλυτα, διατρανώνουν τη φυσική, υλική τους οντότητα και έτσι εγγράφονται στον ρυθμό του Κόσμου» γράφει η δημοσιογράφος και συγγραφέας Κατερίνα Σχινά προλογίζοντας τον κατάλογο της έκθεσης, που ασχολείται με το ανθρώπινο σώμα και δη το γυναικείο.
Ο Μίλτος Παπαστεργίου μιλώντας στο onlarissa.gr χαρακτηρίζει τη δουλεία του που ξεκίνησε λίγο πριν την εμφάνιση της πανδημίας ως «εκτός επικαιρότητας», καθώς δεν έχει αναφορές στην υγειονομική κρίση που ζούμε, αλλά αφορά στη διερεύνηση του σώματος ως μια έννοια ιερή και αρχέγονη, την οποία επιχείρησε χωρίς καμία προκατάληψη.
«Αυτό που με ενδιέφερε να εκφράσω είναι η ποίηση που υπάρχει στο ανθρώπινο σώμα, στη βασική, αρχέγονη μορφή του μέσα από μια σχεδιαστική φόρμα που βγάζει προς τα έξω το ίδιο το σώμα και παράλληλα τον τόπο και τον χρόνο που στα έργα καταλήγουν να γίνονται το ίδιο πράγμα. Σπάνε τα πλαίσια, αλλά στο τέλος συντίθενται όλα σε ένα σύνολο. Αυτή η ποιητική προσέγγιση του σώματος μου προκαλεί μεγάλη συγκίνηση και μου επιτρέπει να δημιουργήσω μια νέα ματιά σε αυτό, μια ματιά που δεν στηρίζεται στην εικόνα και τη φωτογραφία. Χρησιμοποιώντας σύγχρονα υλικά προσπαθώ να προσεγγίσω το παλιό και το αρχέγονο στη δομική του μορφή» λέει χαρακτηριστικά ο Λαρισαίος εικαστικός.
Μια γιορτή χαρακτήρισαν τα εγκαίνια της έκθεσης στη γνωστή γκαλερί της πλατείας Κολωνακίου όσοι παρευρέθηκαν. Και ήταν πολλοί καλλιτέχνες, συλλέκτες και λάτρες της τέχνης. Ανάμεσά τους ο συνθέτης Νίκος Ξυδάκης, η Μαρίζα Φασιανού σύζυγος του γνωστού ζωγράφου Αλέκου Φασιανού και πολλοί άλλοι για να απολαύσουν την ελεγεία στο ανθρώπινο σώμα. Ένα σώμα που παραμένει ατόφιο καθώς θρυμματίζεται το πλαίσιο και ότι έρχεται έξωθεν, δημιουργώντας μια ασύντακτη, άναρχη, χωροχρονική τοπογραφία.
«Ο Παπαστεργίου αφήνει το σώμα να αναδυθεί ή να εκσφενδονιστεί προς τα έξω απτό, πλαστικά ακαταμάχητο, μέσα από τα επάλληλα στρώματα μιας αρχαιολογίας του καθημερινού, ενός περιβάλλοντος φθαρτής, εφήμερης ύλης: αποκόμματα εφημερίδων, σελίδες glossy περιοδικών, στρατσόχαρτα, ξεθωριασμένες αφίσες, διαφημιστικά. Χαρτιά που σχίζονται, ξανακολλιούνται, αλληλεπικαλύπτονται, χαράζονται με το κοπίδι, παραβιάζονται με το μολύβι, ανακαλώντας το πολυδιασπασμένο, κουρελιασμένο σύγχρονο βίωμα. Λες και ο καλλιτέχνης θέλει να υπογραμμίσει, με όλους τους τρόπους, ότι σε μια αλλοπρόσαλλη, κατακερματισμένη εποχή, μόνη σταθερά απομένει το σώμα» γράφει η Κατερίνα Σχινά.
*Η έκθεση «Ντυμένα Γυμνά» θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Οκτωβρίου
Εύη Μποτσαροπούλου