Ο αγαπημένος χορευτής και χορογράφος, Φώτης Μεταξόπουλος, μιλάει για την Αλίκη Βουγιουκλάκη στο περιοδικό Λοιπόν και τη δημοσιογράφο, Κυριακή Δερεμπέη, αποκαλύπτοντας άγνωστες πτυχές της Εθνικής μας σταρ.
Διάβασε το σχετικό απόσπασμα:
-Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, εάν θα μπορούσατε να μας μεταφέρετε, μέσα από εικόνες σε μια κλασική μέρα γυρισμάτων.
Το πρωινό ξύπνημα υπήρχε, όταν είχαμε προγραμματισμένο γύρισμα χορευτικού με μπαλέτα. Τα γυρίσματα των ηθοποιών και ειδικά της Αλίκης, τα κάναμε πιο αργά. Κάναμε τις πρόβες μας στο στούντιο του χορού, μακριά από τα γυρίσματα, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Την ημέρα του γυρίσματος, πριν ακόμη αρχίσει το γύρισμα, περνούσαμε από τη σχολή για την τελική πρόβα. Η Αλίκη ήταν τελειομανής και πρόσεχε πολύ. Έπρεπε να είναι όλα στην εντέλεια. Να είναι αψεγάδιαστη και βαμμένη. Εάν δεν ήταν έτοιμη, δεν σηκωνόταν για το γύρισμα. Είχε σταματήσει πολλές φορές το γύρισμα, επειδή δεν ήταν η ίδια ευχαριστημένη με τη λήψη της. Όταν δεν μπορούσε να κάνει τα βήματα που της έδινα, σε πολλά από τα χορευτικά που κάναμε, προσπαθούσα να της βάζω βήματα πιο απαλά ώστε να μπορεί να τα κάνει. Μου έλεγε «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Έχεις κάτι άλλο, αντί γι’ αυτό;» και της έβρισκα. Όταν χόρευε, σου έδινε την εντύπωση ότι το αισθανόταν, το αγαπούσε και το έκανε με πάθος! Έτσι κέρδιζε η Αλίκη και στον χορό και στο τραγούδι και ως ηθοποιός!
-Υπήρξε ανταγωνισμός μεταξύ Αλίκης και Ρίκας Διαλυνά;
Υπήρχε μια σκηνή με τη Ρίκα Διαλυνά, η οποία έκανε ένα χορευτικό σαν τσιφτετέλι. Φορούσε ένα μπλουζάκι, το οποίο ήταν αρκετά κοντό και φαινόταν η κοιλιά της. Ήταν γεμάτο πέρλες και όπως κουνιόταν, οι πέρλες έλαμπαν. Έκανε πολύ εντυπωσιακό εφέ. Το βράδυ, αφού είχαμε τελειώσει τα γυρίσματα, η Αλίκη βλέπει τη σκηνή. «Φώτη, τι είναι αυτό που φοράει η Ρίκα;» μου λέει η Αλίκη, η οποία είχε ζηλέψει, επειδή έκανε πολύ εντυπωσιακό εφέ το ρούχο της Ρίκας. Ήθελε να την «καλύψει» . Είπε στον Σκαλενάκη να προσθέσουμε μια σκηνή, στην οποία θα κάνει υπόκλιση. Έφτιαξε ένα φουστάνι από πάνω μέχρι κάτω, όπως της Ρίκας, για να πουν «πω πω, τι είναι αυτό που φοράει η Αλίκη!». Ποιος θα θυμόταν το μπλουζάκι της Ρίκας, με το ολόκληρο φουστάνι που έφτιαξε η Αλίκη; Για να φανεί το ρούχο αυτό, το οποίο ήταν μαύρο, έπρεπε να κουνηθεί. Στην υπόκλιση πώς θα κουνηθεί; Ένα κοριτσάκι της φέρνει μια ανθοδέσμη και κάνει μια υπόκλιση. Την ώρα που έκανε υπόκλιση, έτρεμε ολόκληρη. Όσο έτρεμε, το φόρεμα κουνιόταν και έλαμπε! Αυτή η γυναίκα πρόσεχε πάντα τον εαυτό της, αλλά και μήπως της «φάει» κάποια άλλη τη λάμψη της.
-Ποιο θωρείτε το μυστικό της επιτυχίας της Αλίκης;
Η παιδικότητα που είχε και το πρόσωπό της, που έλαμπε στον κινηματογραφικό φακό. Ήταν τόσο ναζιάρικο το πρόσωπό της, γι’ αυτό όλα τα παιδάκια τρελαίνονταν για την Αλίκη. Ήταν ερωτευμένος ο φακός μαζί της, έλεγαν όλοι. Το ‘χανε πάρει χαμπάρι οι σκηνοθέτες και γι’ αυτό είναι η ηθοποιός με τα περισσότερα γκρο-πλαν, μέσα από τα οποία αναδείχθηκε. Ήξεραν ότι η Αλίκη θα κάνει πενήντα γκρο-πλαν, ενώ οι άλλοι τριάντα.
-Πως ήταν η Αλίκη ως χορεύτρια;
Η Αλίκη δεν ήξερε να χορέψει, όμως χόρευε. Είχε μια προσωπικότητα η οποία σε έπειθε ότι ξέρει να χορεύει. Καλή ηθοποιός δεν ήταν και έπαιζε δραματικούς ρόλους. Όπως και στο τραγούδι, συνέβαινε το ίδιο.